Nadruki reklamowe

Jest wiele funkcji, które spełnia marketing. W kluczowym projekcie jest to w głównej mierze wiadomość na temat jakości oraz atrakcyjności wyprzedawanego artykułu. Jej funkcja jest nakłonienie jak największej ilości konsumentów do kupna danego produktu. Reklama ma okazję spełniać także funkcję edukacyjną. W tym celu respektuje się np. młodych kierowców, jacy prowadzą po alkoholu, jest to przestroga w wielu przypadkach pokazana w dosyć uciążliwy sposób . Wszystko wtedy wpływa na wyobraźnię. Reklama też spełnia funkcję manipulacyjna, dzięki jakiej używa się dość perswazyjnych sformułowań, które nakłaniają kontrahenta na kupno wyznaczonego artykułu. Konkursowa funkcja reklamy ujawnia wyznaczoną ofertę na zasadzie porównania jej z innymi. Niejednokrotnie przy tym nie wymienia się danych artykułów z innych korporacji, chociaż próby te także pozostały złamane. Reklama realizuje funkcję informacyjną. Przykładowo zawiadamia o czymś znaczącym, jakimś wydarzeniu, jakie niedługo ma nastąpić. Skupić ma to rzesze kontrahentów - zobacz keya. Wybitnie ciekawie zmontowane są reklamy, które poprzedzone są ciekawiącymi zapowiedziami.