Reklama pozwala na pieniężną niezależność mediów od państwa. Jednym z koronnych zamiarów reklamy jest stworzenie popytu czy też zmodyfikowanie tendencji popytu danego artykułu czy usługi. Rozumiejąc, że przy wprowadzaniu do obrotu produktu, wytwórca stara się rozpoznać rynek dla każdego artykułu, reklama jest sposobem komunikacji, przez jaki informacja o towarze jest przekazywana klientom (grupie docelowej). Reklama najczęściej stara się osiągnąć tak nazywaną USP, inaczej unique selling proposition (unikalna propozycja sprzedaży) oraz oświadczenie jej klientowi.
To może przybrać formę jedynej cechy produktu lub postrzeganej korzyści - a te masz możliwość przedstawić na długopisy z klipsem specjalnym. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, iż względu na rosnącą liczbę zastępników, co raz bardziej tworzy się konstruowanie marki w reklamie. Polega ona na komunikowaniu cech, jakie dają pewną osobowość czy też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, że wartość danej marki odróżnia ją od konkurencji, a jej kluczowym celem jest sprzedaż produktów, żeby osiągnąć znaczące przychody.