Co poniektóre strategie pozwalające na skuteczną reklamę to łączenie psychologiczno-emocjonalne kontrahenta za pośrednictwem estetyki (filmów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych czy też znanych w pozytywny sposób), pokazów (testów, prób, dowodów). Znaczenie może wykorzystać właściwy moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Kontrahent zaczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono ciągle powtarzane - na przykład za pomocą gadżetów typu reklamowe długopisy metalowe z nadrukiem.
W reklamie wypada być szczerym, gdyż oszustwo tworzy u klientów frustrację. Wywołuje, iż czuje się on źle i prowadzi do emocji depresyjnych, jakie są w stanie nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje dużo przypadków, należy, w takim razie być ostrożnym i uczciwym, co daje lepsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, że każda reklama ma obowiązek dokonać rzeczowej propozycji konsumentowi. Propozycja ma obowiązek wyróżniać się od konkurencji (przewaga konkurencyjna. Musi ona być na tyle atrakcyjna, że wpłynie na cały rynek docelowy produktu.